یك عضو شورای اسلامی شهر تهران:

چه میزان از فرایندهای شهرداری موفق به تسهیل امور شهروندان شده است؟

چه میزان از فرایندهای شهرداری موفق به تسهیل امور شهروندان شده است؟

به گزارش بکسیها یک عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: باید اعلام گردد چه میزان از فرایندهای شهرداری موفق به ساده سازی و تسهیل امور شهروندان شده است؟


به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، علی اصغر قائمی در هفتمین جلسه شورای شهر تهران و در واکنش به گزارش فرجود مدیر عامل سازمان سـازمان فناوری اطـلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، اظهار داشت: مستحضر هستید ما سال جاری در سال سوم برنامه سوم توسعه شهر تهران قرار داریم و خوشبختانه در احکامی که در هوشمند سازی در برنامه دیده شده به میزان زیادی کمیت ها مشخص شده است. حال سوال من این است که با عنایت به این که شعار دوره پنجم تحقق شهر هوشمند بوده است و اقدامات ستادی در این حوزه صورت گرفته سرجمع میزان تحقق و دستیابی به شهر هوشمند را چقدر ارزیابی می کنید و ما به چه میزان موفقیت دست پیدا کردیم؟
وی ادامه داد: رتبه شهر تهران در رتبه بندی بانک جهانی از سال ۸۶ تا ۹۶ از ۱۷۶ به رتبه ۲۵ ارتقا پیدا کرد که ناشی از ساده سازی فرآیند های شهرداری بود اما در ۴ سال قبل به زیر ۸۰ رسیده علت این افت رتبه را که عموما ناظر بر عملکرد فاوای شهرداری هست در چه بوده است؟
قائمی افزود: مبحث بعدی را ارجاع می دهم به سند برنامه سوم که در بیشتر شاخصهای کمی صحبت از اس ال ای ۹۹.۹۹۹ شده است این یعنی میزان مجاز قطعی سرویس ها در طول سال معادل ۵ دقیقه و ۱۵ ثانیه باشد؛ اما در همین سال ۱۴۰۰ دو بار "دان تایم" یا "دانتایم" (Downtime) (به مدت زمانی اشاره می کند که طی آن یک ماشین (به ویژه یک سیستم کامپیوتر ای) غیرقابل دسترسی است یا قادر به انجام وظیفه اصلی خود نیست) در چنین حالتی اصطلاحا گفته می شود سیستم در وضعیت دان (Down) قرار دارد. متضاد اصطلاح دان تایم، آپتایم (Uptime) می باشد. حدود ۱۰ ساعت داشتیم این یعنی اس ال ای به سطح ۹۹.۸ تنزل داده اند و این ها به هیچ عنوان با هم تطابق ندارد و امیدوارم در این دوبار داده از اطلاعات پرارزش شهرداری از بین نرفته باشد. روند ممیزی هم نشان داده است بازگشت به روال های قدیمی دارد و در حالیکه آخرین اجرای ممیزی در سال ۸۵ برگزار شد اساسا روند ممیزی تغییر بنیادین داشت؛ ولی اکنون برگشت به روال قدیمی جای بررسی دارد.
وی تصریح کرد: چه مقدار از فرایندهای شهرداری و فرایندهایی که در تعامل با سایر سازمان ها که در حوزه مدیریت شهری مربوط می شوند موفق به ساده سازی و تسهیل امور در ارتباط با شهروندان شده است؟




منبع:

1400/06/07
14:01:32
0.0 / 5
795
تگهای خبر: فناوری , هوشمند
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد