در جلسه مشترك شورای شهر و شهرداری تهران مطرح شد
ضرورت عرضه مشخصات اتوبوس های چینی به شورای شهر
به گزارش بکسیها، جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سایر مسؤلان این حوزه جهت بررسی خریدهای صورت گرفته از چین برگزار گردید.
به گزارش بکسیها به نقل از ایسنا، جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و عمران و حمل و نقل جهت بررسی خریدهای انجام شده از چین با حضور سید جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، محمد آخوندی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا، سید محمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سایر مسئولان حوزه حمل و نقل تهران انجام شد.
در آغاز این جلسه گزارشی از وضعیت قراردادهای حمل و نقل عمومی با کشور چین بیان شد و سید جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلان اینکه مشخصات فنی که برای اتوبوس های خریداری شده بیان شده هنوز بصورت شفاف مشخص نیستند، اظهار داشت: باید گفته شود روش کشف قیمت که منجر به خرید از برخی خودروسازان چینی شده چگونه بوده است.
وی افزود: مشخصات فنی که مبنای قرارداد قرار گرفته اند به همراه استعلام قیمت آنها باید به شورای شهر ارائه شود؛ همین طور دل نگرانی هایی در ارتباط با نحوه خدمات پس از فروش اتوبوس ها وجود دارد که باید درباب آنها توضیح داده شود.
تشکری هاشمی با اشاره به خرید تاکسی های برقی از کشور چین اظهار داشت: یکی از با اهمیت ترین مواردی که باید بصورت شفاف بیان شود دلیل خرید یک برند خاص است و باید گفته شود کدام مرجع تخصصی کیفیت این خودرو را برای تاکسی تأیید کرده است؟
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اشاره کرد: برمبنای گفته های معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران ۱۱ محصول برقی دیگر تأییدیه وزارت صمت را داشته اند که از میان تمام آنها یک خودرو انتخاب شده؛ اما هنوز مشخص نیست و انتخاب این خودرو بر چه اساس و با کدام یک از فاکتورهای فنی بوده است؛ باید یک مرجع صلاحیت دار فنی، این خودرو را تأیید کند. به عنوان اعضای شورای شهر تهران باید اقناع شویم که دلیلهای انتخاب این خودرو جهت استفاده در خطوط تاکسیرانی چه بوده است.
وی اظهار داشت: در طول تاریخ تهران هیچ وقت دامنه تصدی گری شهرداری ها به این اندازه افزایش نیافته بوده و خود شهرداری بدنبال خرید خودرو، ایجاد بنگاه های تجاری و شرکت داری خودروسازی نبوده است؛ در ایران خودروسازهای بسیار زیادی وجود دارند که هر کدام برای حضور در بازارها آماده هستند و شهرداری باید از انجام کارهای تصدی گرایانه خودداری کند.
خریدهای حمل و نقلی شهرداری تهران ادامه دارد
در ادامه محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم ضمن اشاره به تفاهمنامه ها و قراردادهایی که با کشور چین به امضاء رسیده است، اظهار داشت: امیدواریم در سال آینده بتوانیم خودرو های برقی را دریافت کنیم؛ همین طور موتورهای برقی هم در مرحله بررسی هستند تا آزمایش های نهایی بر روی آنها صورت گیرد.
ایشان سپس تصریح کرد: خریدهایی که شهرداری تهران انجام داده بطور قطع ادامه دار خواهد بود و تعهدهایی برای مجموعه مدیریت شهری به وجود آمده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به چگونگی خرید تاکسی های برقی توسط رانندگان اظهار داشت: قسمتی از هزینه این تاکسی ها توسط تعهد دولت، بخشی بوسیله اسقاط خودرو و مابقی توسط راننده پرداخت خواهد شد.
در ادامه شادی مالکی، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران ضمن اشاره به چرایی خرید خودروی مورد نظر به عنوان تاکسی برقی اظهار داشت: این خودرو در کشور چین هم به عنوان تاکسی به کار گرفته می شود و با یک بار شارژ می تواند ۳۵۰ الی ۴۰۰ کیلومتر را پیمایش کند و متناسب با شرایط و جغرافیایی تهران است. همین طور خودروی خریداری شده به تأیید وزارت صمت رسیده است.
طبق گزارش سایت شهر، وی افزود: شهرداری ۱۲۰ نقطه از شهر تهران را به عنوان ایستگاه های شارژ خودرو در نظر گرفته و باطری این خودرو ها در مدت ۷ ساعت بصورت کند و در مدت ۴۰ دقیقه بصورت سریع شارژ می شود.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب