مدیرعامل سازمان تاكسیرانی:

مالیات عوارض شماره گذاری سواری عمومی فشار مضاعفی به تاکسیران هاست

مالیات عوارض شماره گذاری سواری عمومی فشار مضاعفی به تاکسیران هاست

به گزارش بکسیها مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به بخشنامه اخیر سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: با افزایش قیمت ناشی از اعمال مالیات عوارض شماره گذاری سواری عمومی مواجه هستیم.


به گزارش بکسیها به نقل از مهر، مهدی اسماعیل بگی با اشاره به اینکه طبق استاندارد شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور تنها خودرو های پژو ۴۰۵ دوگانه سوز و سمند EF۷ پایه گازسوز موجود در سبد تولیدات گروه خودروسازی ایران خودرو مجوز شماره گذاری برای تاکسی را دریافت می کنند، اظهار داشت: این بدین معناست که بر مبنای بخشنامه مذکور خودروهایی که در پروسه نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی به عنوان خودروی جایگزین اختصاص می یابند، متأسفانه نسبت به زمان پیش از ابلاغ اخیر سازمان امور مالیاتی برای شماره گذاری نهایی خودروی جدید با افزایش قیمت میانگین سه میلیون تومانی رو به رو شده اند که این اقدام بی شک فشار مضاعفی به این قشر زحمتکش و لطمه پذیر را به دنبال دارد. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: اعمال تخفیف های متناسب در پروسه نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی کشور از ضروری ترین موضوع هایی است که لازم است با هدف مساعدت به تاکسیران ها مد نظر قرار گیرد و بروز هر گونه خلل در این حوزه انباشتگی فرسودگی در ناوگان تاکسیرانی در کلان شهرها را سبب می شود که هم اکنون هم به علت تسامح و بی توجهی های صورت پذیرفته از طرف نهادهای ذیربط با همین معضل که از بزرگترین معضلات مترتب بر مقوله حمل و نقل عمومی در زمینه تاکسیرانی است، مواجه هستیم. ایشان در ادامه تاکسیران ها را قشری خدوم که با مشکلات معیشتی فراوانی دست و پنجه نرم می کنند خواند و اظهار داشت: این که در شرایط اقتصادی فعلی فقط کسب و کار تاکسیرانان را بر مبنای نرخ گذاری سالانه کرایه تاکسی کنترل و محدود نماییم و از طرفی در بازار سایر خدمات و کالاها نظارت کافی نباشد، فشار عدم تناسب درآمد تاکسیران با هزینه های روزمره تاکسی و حتی معیشت خانواده تاکسیران را هیچ منطقی نمی تواند بپذیرد. هم زمان با چنین وضعیتی شاهد اضافه شدن هزینه های جانبی مانند مالیات عوارض شماره گذاری در سبد هزینه های تاکسیرانان هستیم که نشان از گسستگی مراجع قانونگذار از جامعه تاکسیرانی و ناآشنایی ایشان به دردها و مطالبات تاکسیرانان دارد. اسماعیل بگی خاطرنشان کرد: رسیدگی به دشواری های جامعه تاکسیران ها، دغدغه و مساعدت تمامی مسؤلان ذیربط را طلب می کند و می بایست در تمامی موضوعات مرتبط رفاه و معیشتشان مد نظر قرار گیرد؛ چونکه شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی به تنهایی قادر به رفع مشکلات تاکسیران ها نیستند. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی سپس از وظایف دولت در زمینه توسعه حمل و نقل درون و برون شهری کشور در محورهای مختلفی نظیر بهینه سازی تولیدی خودرو در کشور از راه پشتیبانی از تولید خودرو های برقی و دو نیرویی (هیبریدی) سخن گفت و اضافه کرد: از آغاز سال ۱۳۹۱ تکلیف توسعه حمل و نقل درون و برون شهری بر عهده دولت نهاده شد که الان در آستانه شروع سال ۱۴۰۱ و بعد از گذشت ۱۵ سال از زمان تصویب این قانون و نیز ۱۰ سال از مهلت تعیین شده برای دولت، اقدام مؤثری به چشم نمی خورد و در سطح تولیدات خودروسازان داخلی کشور، نیز تنها شاهد رونمایی از تعداد اندک از خودرو های نمونه برقی و هیبریدی ساخته شده توسط برخی فعالان داخلی بوده ایم. او در آخر خاطرنشان کرد: اگر درصدد رفع معضلاتی نظیر آلودگی هوا، توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و … هستیم می بایست در همه بخش ها با تمام توان و بدون فوت وقت همراه و همگام تاکسیرانان پیش برویم


منبع:

1400/11/19
12:32:45
0.0 / 5
614
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد