چمران:
شهردار پست سیاسی نیست
به گزارش بکسیها، رییس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر پرهیز از سیاسی کاری در شهرداری ها و شوراها، اظهار داشت: شهردار پست سیاسی نیست بلکه باید مسائل تخصصی و مدیریت شهری را بدون دخالت دیدگاه های جناحی پیش ببرد.
به گزارش بکسیها به نقل از مهر، مهدی چمران بمناسبت روز شوراها ضمن اشاره به اعتماد مردم به شورا، اظهار نمود: اعتماد مردم وظیفه ما را سنگین تر می کند و باری بر دوش ما می گذارد که امیدواریم بتوانیم از عهده آن به خوبی برآییم. ایشان در ادامه اضافه کرد: تهران شهری کوچک نیست، بلکه یکی از کلان شهر های بزرگ دنیا با مشکلات و مسایل فراوان است. وی افزود: شخصاً همواره احساس کرده ام که در خدمت به مردم تهران آنگونه که باید، موفق نبوده ام و این دفعه مسؤولیت را بشدت بر دوش خود حس می کنم. ماهیت شهرداری سیاسی نیست وی ضمن اشاره به ماهیت غیرسیاسی شهرداری اظهار داشت: شهرداری و شورای شهر نباید به نهادهای سیاسی تبدیل شوند با اینکه اشخاصی که در این مسؤولیت ها قرار می گیرند، طبیعتاً دیدگاه سیاسی دارند، اما باید عملکرد آنها از مسایل سیاسی تفکیک شود. چمران تصریح کرد: آقایان احمدی نژاد و قالیباف هم در ادوار گذشته بعنوان مدیران شهری انتخاب شدند، نه بعنوان چهره های سیاسی. رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: شورا در این دوره (دوره ششم) کوشیده سیاسی نباشد و به مسایل تخصصی بپردازد، ما در مسایل کلان ملی مانند پشتیبانی از مردم غزه یا حوادث تلخ کشور موضع گیری کرده ایم، اما وارد جناح بندی های سیاسی نشدیم ضمن این که در شورا خط کشی های حزبی نداریم. هر نقطه از تهران مشکلات خاص خویش را دارد چمران در قسمت دیگری افزود: هر نقطه ای از شهر تهران را که ببینیم، با مشکلاتی روبرو می باشیم. من که نگاه ایده آل گرایانه در حوزه معماری، شهرسازی و مدیریت شهری دارم، همواره کوشیده ام به سطح مطلوب برسم. وی در مورد وضعیت حمل و نقل عمومی پایتخت خاطرنشان کرد: معتقدم رسیدن ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به شهر تهران کافی نیست و باید چند هزار دستگاه وارد شود تا بتوانیم پاسخگوی نیاز شهروندان باشیم. چمران در رابطه با طرح محدودیت ورود خودرو های پلاک شهرستان به محدوده مرکزی تهران اظهار داشت: در این حوزه سوءبرداشتی صورت پذیرفت. وی افزود: هیچ وقت نگفتیم که خودرو های شهرستانی حق ورود به تهران را ندارند؛ بلکه مقرر شد خودروهایی که قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند، هزینه بیشتری نسبت به خودرو های پلاک تهران بپردازند هدف از این اقدام، کاهش حجم ترافیک در محدوده مرکزی شهر بوده است. شهرداری ها و شوراها نباید سیاسی شوند وی در مورد ساماندهی نرخ کرایه تاکسی ها با عنایت به شرایط ترافیکی و آب وهوایی اظهار داشت: سامانه ای طراحی شده که با منطق علمی، ساعات پیک ترافیک و شرایط جوی را تشخیص داده و بر مبنای آن کرایه ها تنظیم می شود، این سامانه از بروز اختلاف میان راننده و مسافر جلوگیری می کند و تاکسی های خطی به تدریج به آن ملحق می شوند. چمران ضمن اشاره به برنامه های توسعه حمل و نقل عمومی تهران اضافه کرد: از آغاز دوره فعالیت شورا و شهرداری سعی کردیم که با استفاده از ظرفیت شرکتهای داخلی، اتوبوس های جدید خریداری نماییم. با این وجود، به علت تعطیلی چندساله صنعت اتوبوس سازی در کشور، تنها موفق به جذب حدود یک هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس داخلی شدیم. رئیس شورای شهر تهران در یک برنامه تلویزیونی خاطرنشان کرد: برای جبران این کمبود، قرارداد خرید ۲ هزار دستگاه اتوبوس برقی از چین بسته شد که بخشی از آنها وارد شده و مابقی هم تا پایان فصل تحویل خواهد شد. تولید اتوبوس برقی در داخل با کمک چینی ها به نقل از ایشان، برنامه هایی برای تولید داخلی اتوبوس های برقی با همکاری شرکتهای چینی در دست اجراست تا در آینده بخش عمده ای از نیاز حمل و نقل عمومی در داخل کشور تأمین شود. رئیس شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با نوسازی ناوگان تاکسیرانی هم اظهار داشت: تاکسی های جدید که وارد ناوگان شده اند، شامل خودرو های معمولی و شاسی بلند هستند. تاکسی های شاسی بلند بطور دقیق تر برای مسیرهای فرودگاهی مناسب تر هستند. وی تصریح کرد: برای تسهیل خرید این تاکسی ها، وام بدون بهره ای نزدیک به ۹۰۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است تا رانندگان بتوانند با درآمدزایی مناسب، اقساط خویش را پرداخت کنند. چمران افزود: توسعه حمل و نقل عمومی، کاهش آلودگی هوا و بهبود کیفیت زندگی شهری از اولویت های شورای شهر و شهرداری تهران است و تلاش می شود با استفاده از ظرفیتهای داخلی و جذب سرمایه های جدید، این اهداف محقق شود.
منبع: بكسیها
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب