معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

ارزشیابی کیفی توصیفی یک رویکرد جدید آموزشی است

ارزشیابی کیفی توصیفی یک رویکرد جدید آموزشی است

به گزارش بکسیها، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش اظهار داشت: اساس ارزشیابی کیفی توصیفی یک ایده مترقی و و رویکرد جدید در نظام آموزشی است.



به گزارش بکسیها به نقل از مهر، رضوان حکیم زاده در گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی استانها اظهار داشت: ما به عنوان متولیان آموزش خردسالان باید فرصت های تربیتی و یادگیری را برای آنها فراهم نماییم.
وی اضافه کرد: کامل ترین و بهترین منبعی که می توان نظریه های تربیتی را فرا گرفت، کتاب خدا است و قرآن کتاب زندگی و برنامه تربیتی ما بوده و ما به این اصول پایبند هستیم و تمامی برنامه ها برپایه قرآن است و این مهم فهم بهتری برای چرایی تصمیم ها خواهد بود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش اشاره کرد: نخستین و با اهمیت ترین نکته این است که با عنوان معلم و مربی با خردسالان و دانش آموزان سروکار داریم و آنها باارزش هستندو هدیه خدادادی بوده و با ارزش ترین سرمایه های کشور هم بوده و تمامی برنامه ها و اقدامات و کارهای ما باید بگونه ای باشد که این کرامات حفظ شود.
وی افزود: تربیت در مدرسه پروسه ارزش بخشیدن به کودک است و قرار دادن دانش آموز در موقعیتی است که ارزش ها را ادراک کند.
حکیم زاده اظهار داشت: باید فضای مناسب را برای خردسالان فراهم نماییم و فرآیندهای آموزشی نیز باید مبتنی بر فراهم کردن فرصت های همکاری و رفاقت باشد.
وی درباب ارزشیابی کیفی توصیفی اظهار داشت: اساس ارزشیابی کیفی توصیفی یک ایده مترقی است که ارزشیابی از یادگیری به ارزشیابی برای یادگیری و ارزشیابی به مثابه یادگیری توجه می کند و نگاهی که در حقیقت دو، سه دهه است که به عنوان نگاهی جدید در فراهم کردن فرصت های ارزشیابی تعریف شده است.
حکیم زاده اظهار داشت: به عنوان معلم اصل کرامت انسانی، تشویق، همکاری، مهرورزی و خُلق نیکو را باید در نظر داشته باشیم برای اینکه همه اینها تأثیر تربیتی روی خردسالان دارد، تربیت پروسه ارزشمندی است و اقدامات ما باید طوری باشد که دانش آموزان احساس ارزشمندی کنند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش به سه اصل مهم عدالت و توسعه عدالت، ارتقا کیفیت و ایجاد تعلق و هویت بخشی به دانش آموزان اشاره نمود و اضافه کرد: این موارد همچون اولویت های کاری و مورد تاکید است.
وی با اشاره به دوره پیش دبستانی افزود: دوره پیش دبستانی مانند دوره ابتدایی مهمست و آمادگی برای یادگیری و همین طور ظرفیت بالقوه برای دانش آموزان ایجاد می شود.


منبع:

1403/08/03
09:30:35
0.0 / 5
10
تگهای خبر: آموزش , سرمایه , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران بکسیها در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
بکسیها - اخبار اجتماعی
baxiha.ir - مالکیت معنوی سایت بکسیها متعلق به مالکین آن می باشد